اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

ساعت کاری

شنبه - پنج شنبه 8:30 تا 13:30

تماس با ما

04533635527

ایمیل کاری

info@khayerin-ard.ir

همایش رؤسای مجامع خیّرین مدرسه ساز و مدیران آموزش و پرورش استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع خیّرین مدرسه ساز استان اردبیل ، همایش رؤسای مجامع خیّرین مدرسه ساز و مدیران آموزش و پرورش استان با حضور رئیس مجمع خیّرین مدرسه ساز،  مسئول بسیج سازندگی ، مدیر کل آموزش و پرورش و مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل جهت بررسی مشکلات شهرستانها  در زمینه مدرسه سازی  در 5 تیرماه 1401 برگزار گردید.

در این همایش  رئیس مجمع خیّرین مدرسه ساز استان اردبیل مجامع  خیّرین مدرسه ساز را یک نهاد مهم برشمرد که با هدف آینده‌سازی برای این کشور و فرزندان  تلاش می‌کند.

جواد قرآن نویس با ذکر نیازها و کمبودها  در زمینه مدرسه سازی در  مناطق محروم استان  و فعالیت‌های انجام شده توسط مجمع خیّرین مدرسه ساز طی سالیان متمادی برای رفع این نیازها در شرایط مالی مختلف، بیان کرد: استهلاک دائمی وسائل و استفاده مداوم از تجهیزات مدارس ما را مجاب می‌کند تا سعی خود را در بروز نگه داشتن این تجهیزات به کار ببندیم و این مهم میسّر نمی‌شود مگر با همدلی و همت خیّرین که فرزندان آنها در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

در ادامه قرآن نویس هدف از برگزاری این همایش را شناخت  مشکلات موجود در مناطق محروم شهرستانها و بررسی مجوز مجامع شهرستانی اعلام کرد و از رؤسای مجامع تقاضا کرد نسبت به تمدید مجوز در اسرع وقت اقدام نمایند و بصورت ماهیانه گزارش کاملی از مدارس در دست احداث شهرستان  مربوطه را بصورت مکتوب به مجمع استانی ارسال نمایند.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برنامه های آموزش و پرورش استان برای رفع معایب موجود که ریشه در گذشته دارد شفاف تدوین شده و برای عملیاتی شدن نیازمند مشارکت آحاد جامعه می باشد.

کلام اله صفری با تقدیر از همه خیرین مدرسه ساز که همیشه کنار آموزش و پرورش برای رفع مشکلات در مناطق محروم بوده اند اظهار داشت: در جلسات وزارت متبوع، آموزش و پرورش استان پیشنهاد داده است تا مدارس به نام خیرین نامگذاری شود، تا بدین وسیله نام خیرین جاودان بماند.
صفری در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات پیش روی آموزش و پرورش استان اشاره کرد و بیان داشت: داشتن مدارس کانکسی برازنده و در شان استان اردبیل نیست و امیدواریم با همکاری اداره کل نوسازی تا پیان سال جشن برچیده شدن مدارس کانکسی برگزار شود.
مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس نیز در این مراسم تاکید کرد :: موضوع بسیار مهمی که بعد از تحویل پروژه ها وجود دارد، نگهداری مدارس است که در این مورد ضعیف عمل می شود بنابر این تقاضا دارم روز چهارشنبه آخرین زنگ مدرسه به نام زنگ نگهداری فضا تعیین شود و در این زنگ دانش آموزان همراه با مسئولان مدرسه نسبت به نگهداری فضای آموزشی خود اقدام نمایند که این کار هم باعث فرهنگ سازی می شود و هم بین دانش آموزان دلبستگی ایجاد می کند.

محمدی ادیب  با بیان اینکه در ناحیه ی1 و 2 اردبیل افزایش جمعیت دانش‌آموزی همه‌ ساله مشهود است و چهار تا پنج هزار دانش‌آموز به تعداد جمعیت دانش‌آموزی اردبیل افزوده‌ می‌شود، گفت: بر همین اساس ما باید همه ساله 15 مدرسه در مرکز استان احداث کنیم تا پاسخگوی نیازهای جدید باشیم در حالی که امکان احداث و راه‌اندازی این تعداد واحد آموزشی وجود ندارد. اولویت ما در سال‌جاری برچیدن مدارس کانکسی است که در سطح استان 66 مدرسه کانکسی سیار وجود دارد که سعی می‌کنیم با همکاری بنیاد برکت و سایر نهادها بساط این مدارس را برچینیم.

در این همایش روسای مجامع  و مدیران آموزش و پرورش شهرستانها  گزارشی از عملکرد و مشکلات شهرستان متبوعه  ارائه کردند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.